Страница 10 из 89

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 26 мар 2017, 15:45
kolobok66rus
whity писал(а):kolobok66rus, маркер на боковом пути, на карте путь туда проложен, как надо, но стрелка не переключается. Может, есть ещё завязка на время?
Про время не знаю. У меня говорю было такое, я просто взял и заново сценарий за 1 раз прошел без сохранений и все.

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 26 мар 2017, 20:03
lesha-nsk
Хочу свою лепту внести.
Для демки демонстрировать игрушечный совершенно не реалистичный маршрут, это абу. Лично я кроме хорошего освещения ничего не увидел,  уровень гта сан андерса.
Настройки выкрутил на максимум.
Лучше бы сделали ветку в 5 км,  но грамотно,  за садили бы красивую природу,  чтобы во всей красе данный движок показать.  А че эта пустошь.
В общем все равно не пожалел,  что приобрёл демо для ознакомления.  Но моё мнение крах этой игре.  А без редактора пустая трата времени разработчиков.
Все мы знаем по всем симам,  все буржуйские маршруты не реалистичные,  тоже самое и в данной игре будет.
Смысл катать лок по асфальту,  как-то не риал.

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 26 мар 2017, 22:06
Moss®
Тема в STEAM посвещенная багу 3-го сценария.

Anyone able to complete FULLY FUELLED?
Изображение

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 28 мар 2017, 18:00
animalkosmik
Изображение
Изображение
Изображение
Спойлер
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
https://train-simulator.com/a-special-p ... and-patch/

Dovetail Games Interview – Train Sim World: CSX Heavy Haul

рекомендации Мэтта для создателей контента http://forums.uktrainsim.com/viewtopic.php?p=1806500!)

My standing recommendation to any would-be content creators is to get the free UE4 download and start learning how it works.

Things you CAN do:
- Import shapes, set them up with materials and make them look awesome in the world - static and animated scenery you can build right now because that's just UE4. Locos - well, build them and import them as skeletal meshes, get them looking awesome with the right materials etc but that's as far as you can go, you'll still have a lot to do when you get tools but at least it will get the art side ready to go.
- Learn UE4's blueprint system, even if you normally wouldn't do scripting or anything, all our artists now have at least a basic grip on this because you can use a bit of blueprint to create good solutions for your art as well as understanding how you might make more intelligent art - e.g. an asset that can adjust itself automatically or offer up more options to the person using it in a route. One example is one of our artists made a road sign - and with a bunch of options added to the editor UI it can be set to various signs, various pole styles and so forth, without having to add tons of assets to clutter up the library.

Things you CANT do:
- While UE4 has a terrain system, it has no lat/long world coordinate system, we have done a tremendous amount of work representing the Earth in UE4 with a real coordinate system as well as changing how the streaming works, and coping with the low detail that UE4 has for height data - so I would perhaps learn the tools that are there including terrain painting etc, but understand that we've made a lot of changes to terrain so that it works for train sim routes (which are really quite unlike anything Unreal has tried to do before!).
- Don't try to make train controls interactive - we have a completely proprietary system for it that we've added in to speed up the process that is more tuned to what we need in the game. Of course if you want to have a lamp post with a light switch as scenery in the world, or doors that swing open - no reason you shouldn't practice figuring out how that works as that's a simple bit of blueprint - just be aware that trains have their own interactive system.

I think the single biggest best use of your time as a 3D content creator is to do whatever you can to learn the material system and how PBR materials work, how to get the best out of them on your content etc. Making something work versus making something awesome are different beasts entirely Изображение

In terms of tools...

We still use 3DS Max so official guidance will still be for that, because that's what we know. However Unreal fully supports Blender, which is free. So if you haven't made the move to Blender yet I really would strongly advise doing so, unless your tool also fully supports the FBX format. All the material stuff is done in UE4 - so as long as you can make a suitably detailed mesh, texture it, set up the hierarchy and set up animations the way that UE4 needs them then your tools should work fine. That's mostly stuff you can practice and "kick the tyres" on now though.

We also use Quixel, or you can use Substance, to do the materials - those are commercial tools, you can live without them, but my word they make life easier. I think there are hobbyist priced versions of Substance on Steam, not sure about Quixel, I think there is too.

We use photoshop for textures - but any suitable art system like the free Paint.NET or GIMP packages ought to do perfectly well.

That's it really for 3D content tools I think.

Matt.

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 28 мар 2017, 21:32
Moss®
Собственно страничка, где используются перечисленные выше инструменты движка:
https://80.lv/articles/jonathan-holmes- ... nol-train/
Изображение
Изображение

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 29 мар 2017, 00:41
whity
Moss® писал(а):Собственно страничка, где используются перечисленные выше инструменты движка
Видел это. Там дальше полистать, так неплохие уроки по текстурированию есть.

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 29 мар 2017, 16:10
animalkosmik

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 31 мар 2017, 00:54
adigyran
теперь при отцепке вагонов, они продолжают ехать, а не становятся как вкопанные. Так и с локомотивами. Фпс теперь у меня лично +15, что особо погоды не меняет :(

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 31 мар 2017, 18:36
animalkosmik
Изображение
Train Sim World Update 3 Available For Testing

Код: Выделить всё

Load/Save Issues
-Further work has been done on identifying entities not correctly persisting and restoring state.
-Identified and fixed the cause of some voice overs occasionally not playing on restore.

Optimisations
-This build contains the first of our multi-threading improvements. In this build, SimuGraph® will use as many CPU cores as are available, to concurrently evaluate SimuGraph processing on all rail vehicles. This reduces the FPS impact when you sit in a locomotive, and should deliver a greater benefit if more cores are available. We are continuing work in this area.
-Improvement to non-player train physics performance.
-Other optimisation improvements, particularly when interacting with the AC4400CW IFDs.
-Reviewed and corrected lighting setup on rail vehicles.
-Changed foliage MiP handling to improve the distant view and deliver a performance improvement.

Keyboard Support
-We have added support for the following keyboards: Norwegian, Danish, Bulgarian (non-phonetic), Finnish, German(IBM), Portuguese, Swedish, French Canadian Multilingual, French Canadian Legacy, Spanish Traditional / Spanish, Spanish Variation, Slovenian.

Rail Vehicles
-General improvements to the brake pipes.

Audio
-Missing coupling audio added.
-Engine audio improvements.
-Horn audio improvements.
-Improvements to the Cab Occlusion system .

Known Issues
-RARE: Inability to pause the game. If you are experiencing this, we do want to know more

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 31 мар 2017, 21:53
yurinn
На "ОЗОН"е в продажу (600 рублей) выложена Train Sim World на диске.

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 01 апр 2017, 11:57
майк
После нескольких покатушек ..впечатление честно говоря не очень..во первых FPS на некоторых маршрутах 50-60 на некоторых 20 и ниже вплоть до 9 ..7 тепрь звуки..лично для меня важна атмосфера игры...звуки локомотива вагоно сцепки.. просто отстой причем в настройках никаких опций для улучшения...может со временем что то изменится...я уже не говорю об отсутствии редактора...

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 01 апр 2017, 12:22
Imp_GL
yurinn писал(а):На "ОЗОН"е в продажу (600 рублей) выложена Train Sim World на диске.
Будем ждать образ.

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 01 апр 2017, 12:26
Sherlok
Imp_GL писал(а):
yurinn писал(а):На "ОЗОН"е в продажу (600 рублей) выложена Train Sim World на диске.
Будем ждать образ.
http://www.ozon.ru/context/detail/id/13 ... =139974440
От Ozon
Для активации игры требуется интернет-соединение, а также учетная запись Steam.
Издание без игрового диска.
Там даже диска нет, только код активации для Steam.

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 01 апр 2017, 12:46
Imp_GL
Sherlok писал(а): Там даже диска нет, только код активации для Steam.
Странно, тогда какой смысл в этом озоне если напрямую можно?

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 01 апр 2017, 16:57
max1mco
Смысл исключительно в том, что можно дождаться распродажи и купить такое "дисковое" издание дешевле, чем в Стиме. Я так прошлой осенью купил в ДНС коллекционные издания Anno 2205 и Heroes of Might & Macic VII по 300 рублей. В Стиме и Uplay таких цен пока не видел :)

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 01 апр 2017, 20:32
XEPMETKOB
Озон вообще не понимает, что продает: в левом верхнем углу DVD-ROM, а внизу "без игрового диска" :scratch:

Изображение

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 01 апр 2017, 21:16
animalkosmik
скорее всего диск есть, но без игры, а просто с кодом для активации в Steam :)

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 01 апр 2017, 21:26
XEPMETKOB
запускаешь диск, а там один единственный текстовый файлик .txt с кодом на игру :lol:

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 01 апр 2017, 23:46
Sormovi4
А Озон в курсе, что 21 век на дворе? "Доставим 8 апреля, в субботу" (доставка в Н.Новгород) - это он про ключ к игре? =)

Обсуждение Train Sim World

Добавлено: 02 апр 2017, 11:18
max1mco
XEPMETKOB писал(а):в левом верхнем углу DVD-ROM, а внизу "без игрового диска"
animalkosmik писал(а):скорее всего диск есть, но без игры, а просто с кодом для активации в Steam :)
В данном случае DVD-ROM обозначает, так сказать, форму упаковки. Т.е. по факту это коробка от диска с кодом и, возможно, буклетиком внутри.
Sormovi4, им без разницы, что тебе везти неделю: чайный сервиз или коробочку с кодом внутри =) По своему единичному опыту покупки на Озоне могу предположить, что до 8 они не уложатся. :)