Обсуждение Train Sim World

Train Sim - совершенно новое поколение железнодорожного симулятора на движке Unreal Engine, разрабатываемое компанией Dovetail Games
k197506
Специалист
Специалист
Сообщения: 294
Зарегистрирован: 02 фев 2011
Репутация: 63

Обсуждение Train Sim World

Сообщение k197506 »

Да нет, в 21-00 час обещают по МСК, в фейсбуке четко написано. Переносить DTG время уже поздно, сам жду.

-- добавлено позже в 19 мар 2018, 21:03 --

Всё, ПОШЛА ТРАНСЛЯЦИЯ!!

-- добавлено позже в 19 мар 2018, 21:06 --

только почему то без звука....
Аватара пользователя
whity
Ветеран
Сообщения: 2568
Зарегистрирован: 27 дек 2010
Откуда: Питер
Репутация: 1302

Обсуждение Train Sim World

Сообщение whity »

Не пошла
k197506
Специалист
Специалист
Сообщения: 294
Зарегистрирован: 02 фев 2011
Репутация: 63

Обсуждение Train Sim World

Сообщение k197506 »

И здесь DTG баги словила, словом начало "хорошее".
Аватара пользователя
whity
Ветеран
Сообщения: 2568
Зарегистрирован: 27 дек 2010
Откуда: Питер
Репутация: 1302

Обсуждение Train Sim World

Сообщение whity »

Эх, косяпоры...
Mentor_Alex
Эксперт
Эксперт
Сообщения: 641
Зарегистрирован: 26 дек 2011
Репутация: 202

Обсуждение Train Sim World

Сообщение Mentor_Alex »

Здания из Kuju набора, растиражированные тысячу раз (наверное, чтоб не забывали:)); самая загруженная магистраль Америки без трафика; самый посещаемый вокзал США без пассажиров; туман, скрывающий все вокруг уже в нескольких сотнях метров от поезда; глючащая сигнализация и, как вишенка на торте, сломанный сценарий. Неужели эту игру еще можно спасти? Лучше бы они эти ресурсы отдали на перевод движка TS в 64 бита. И да, мне никогда и нигде не нравилась картинка, создаваемая Unreal Engine.
k197506
Специалист
Специалист
Сообщения: 294
Зарегистрирован: 02 фев 2011
Репутация: 63

Обсуждение Train Sim World

Сообщение k197506 »

Если доведут до ума внутрикабинную сигнализацию, всё прощу. Нормальной сигналки на американских маршрутах ещё никогда не видел.
Аватара пользователя
whity
Ветеран
Сообщения: 2568
Зарегистрирован: 27 дек 2010
Откуда: Питер
Репутация: 1302

Обсуждение Train Sim World

Сообщение whity »

Даже у них фризит нехило. :shock:
k197506
Специалист
Специалист
Сообщения: 294
Зарегистрирован: 02 фев 2011
Репутация: 63

Обсуждение Train Sim World

Сообщение k197506 »

Пошла закачка DLC
Аватара пользователя
maxvel
Магистр
Магистр
Сообщения: 920
Зарегистрирован: 18 сен 2010
Репутация: 270

Обсуждение Train Sim World

Сообщение maxvel »

5 гигабайт не фига себе!!!
Электроника БК0010-01 и БК0011м.
Аватара пользователя
RetroPaladin
Эксперт
Эксперт
Сообщения: 701
Зарегистрирован: 29 апр 2015
Откуда: Германия, Дрезден
Репутация: 512

Обсуждение Train Sim World

Сообщение RetroPaladin »

Сначала скачались 4 гб обновления для существующих маршрутов, вроде на Sbahn Leipzig починили двигающиеся сиденья в салоне, по остальным ченжлог неизвестен. Сейчас качается ещё 2,3 гб. Это видимо уже новое DLC
k197506
Специалист
Специалист
Сообщения: 294
Зарегистрирован: 02 фев 2011
Репутация: 63

Обсуждение Train Sim World

Сообщение k197506 »

Первое задание с треском провалилось-его невозможно закончить, так как постоянно горит красный сигнал на входном светофоре на станции New York Penn. Это кстати было заметно в twitch вчера.
Mentor_Alex
Эксперт
Эксперт
Сообщения: 641
Зарегистрирован: 26 дек 2011
Репутация: 202

Обсуждение Train Sim World

Сообщение Mentor_Alex »

Пассажирские сценарии в количестве 3 штуки по 20-25 минут - это полная деградация. И что с освещением? Утром и вечером темно, объекты в тенях выглядят почти черными, глаза от такой картинки устают.

-- добавлено позже в 20 мар 2018, 20:52 --

Да, и это здание на предпоследнем скриншоте слева. И под мостом справа опять оно. И еще миллион раз вдоль маршрута. Разработчики сошли с ума?
Andrey-MSK
Энтузиаст
Энтузиаст
Сообщения: 147
Зарегистрирован: 25 апр 2016
Откуда: Москва
Репутация: 142

Обсуждение Train Sim World

Сообщение Andrey-MSK »

Про обновку на форуме DTG - https://forums.dovetailgames.com/thread ... -now.4033/

Thank you all once again for your continued feedback following the release of Train Sim World: Rapid Transit. Your input has helped us identify and address a number of issues, which we have outlined below.

Passenger Improvements
- Extend platform passenger spawn range to 1km
- Reviewed and revised AI navigation mesh on all stations
- Reviewed and revised character spawn points to help them get on the platform quicker
- Give AI knowledge of when trains are arriving and which platform, so they can tend to navigate towards platforms that have trains coming and away from those that don't.
- Increase spawn rate for stations so a greater volume of characters are shown
- Add a hard limit to the number of characters to prevent dropping framerate
- Adjusted character spawner so it will now use a random one from those available instead of only using the first
- Numerous changes to how the mechanic works for passengers getting on and off trains

Crashes
- Fix crash when trying to stream a missing rail vehicle / formation definition

Gameplay
- Fix incorrect direction of flipped rail vehicles on spawn from portal
- Player prompts use the internal service name rather than the Display Name.
- Fix failure to find path when formation length shortens due to uncouple instruction
- Allow manual override of coupling destination as temp workaround for bad implicit coupling locations
- Fix pathfinder not creating a path correctly when reversing after an uncouple instruction
- Thread safety pass for network path finder.
- Show couple / uncouple objective markers over couplers instead of vehicles. Show number of vehicles to uncouple and allow FormationName as format string in for uncouple instructions
- Fixed issue with alerter warning going off after fuse has been switched off.
- Easier in game map movement with gamepad by reducing movement threshold
- Fixed issue where pushed button would sometimes get stuck in a pushed state after loading a save game.
- '2' Camera now does not collide with attached actors (e.g. cargo).

GP40-2
- Fixed rear ditchlight glass on yn2 and yn3b
- Created new master material for masked numbers, turned off point lights, painted handbrake blue, changed grill colour for YN2 and 3b, Reskinned engine latch.
- Minor update to Number Lights on YN2 and YN3b liveries. Removing Point Lights. Setting Number Boards to new Material. Changing new Material to Masked Master Material

LS2
- Complete lighting re-setup for underground stations including static baked lighting for greatly improved visuals and better framerate
- Re-implemented tunnel and underground station lighting system to work with dynamic objects such as rail vehicles, cab interiors etc
- Fill in some missing platform marker references, required for passenger loading/unloading to work
- Fix Dessau by setting platform marker references
- Bitterfield Station: Redid nav mesh and fixed passengers from standing underground
- Moved a platform wait area at Dessau Hbf so that it is fully covered in nav, rebuilt the nav. Passengers now flow correctly
- Fixed collision mesh in tunnels
- Leipzig HBF Stair collision fix
- Electrification applied to short section originally missed

Talent 2
- Updated Passenger Splines, elongated and rotation applied to spline points to ensure passengers get off the correct sides properly.
- Switched Standard seat name to “Driver”.

GWR HST
- Re-implemented LoDs on coaches

GWR Class 166
- Switched brake hold control to use key definitions for automatic brake so they can now be redefined
- Fixed some collision issues with the body and doors


This update is around 4GB in size and will download automatically from Steam. If you have any problems/queries with regard to the update, leave a comment below or submit a ticket to our support site where our Support Team will be ready to assist.

Please Note: You may need to restart your Steam Client in order to receive this update and/or commence the download. Please try this before contacting us.

If you have any feedback in regards to the update, we urge you to post in our dedicated Train Sim World Forums - https://forums.dovetailgames.com/forums ... m-world.72

Thank you all for your continued feedback and support, please keep it coming!
Аватара пользователя
RetroPaladin
Эксперт
Эксперт
Сообщения: 701
Зарегистрирован: 29 апр 2015
Откуда: Германия, Дрезден
Репутация: 512

Обсуждение Train Sim World

Сообщение RetroPaladin »

То ли лыжи не едут, то ли я еб***й. FPS упал до 23-24 на средних настройках с периодическими провисаниями. Я и сглаживание поставил FXAA, и разрешение понизил. Причем это на всех маршрутах. Что по новому маршруту, так это сильно бесит отсутствие каких-либо автомобилей на улицах. Плюс ещё просто ужасные звуки локомотива. И кто может объяснить, как пользоваться автоведением? Плюс ещё криво настроенные ограничения скоростей. Показывать следующее ограничение 145, и вдруг резко 93. Раздражает.
Andrey-MSK
Энтузиаст
Энтузиаст
Сообщения: 147
Зарегистрирован: 25 апр 2016
Откуда: Москва
Репутация: 142

Обсуждение Train Sim World

Сообщение Andrey-MSK »

RetroPaladin
Ну сигналка в США показывает цветами ограничения, есть конечно и знаками, но тут другая версия. У них три типа вроде как сигналов. Тут идет вот так, в мануале по сигналке, можно и из RW взять, подробно расписано какой сигнал и какого цвета (совокупность цветов, моргание и т.д.) ограничивает скорость на участке:

Speeds

Signal rules and aspects make use of several pre-defined speeds. These speeds are also used in Weak Route type signaling.

Normal Speed - The normal speed for the railroad line, also known as Maximum Authorized Speed (MAS).
Limited Speed - A speed less than Normal Speed that was employed starting in the 1940s for use with higher speed turnouts (switches). This speed is defined by individual railroads and ranges anywhere from 40 miles per hour (64 km/h) to 60 miles per hour (97 km/h).
Medium Speed - Original concept for a standard "reduced" speed normally set to 30 miles per hour (48 km/h) and can range as high as 40 miles per hour (64 km/h). This is the typical speed for diverging movements through interlockings and is also the speed trains are limited to when approaching a Stop or Restricted Proceed-type signals.
Slow Speed - 15 miles per hour (24 km/h) while within the limits of an interlocking and 20 mph when not in the limits of an interlocking. This is used for trains negotiating complex trackwork at interlockings.
Restricted Speed - Used for trains entering or operating in unsignaled territory or when entering a de-energized track circuit. Regulatory definition of no greater than 20 miles per hour (32 km/h) outside interlocking limits, 15 mph within interlocking limits. Trains operating at restricted speed must be able to stop within half vision short of any obstruction, and must look out for broken rails.

Как пример:
A Pennsylvania Railroad high signal displaying "Approach Medium"
Изображение
Аватара пользователя
marw1n
Профессор
Профессор
Сообщения: 2426
Зарегистрирован: 09 янв 2014
Откуда: Россия
Репутация: 3367

Обсуждение Train Sim World

Сообщение marw1n »

На оф форуме уже появился список известных проблем на текущий момент:
Спойлер
1 Northbound trains get stuck at Raghun on Rapid Transit around 12:25 pm in ServiceMode.
2 Graphical glitch with locomotive coupling wires stretching to the horizon.
3 Save/Reload can sometimes mix up the state of locomotive headlights.
4 AI trains lack audio on NEC New York.
5 Speed limits imposed by signals are not warned about in advance on the HUD in NEC New York.
6 The Dynamic Brake is missing from the audio of the ACS-64.
7 Diesel Electric Simulation is still being improved.
8 Signaling on NEC New York can sometimes give incorrect signal aspects.
9 'Time to Penalty' is not yet active on ATC and ACSES in NEC New York yet.
10 Sometimes passengers do not appear on platforms in TSW when the player or AI arrives at the station.
11 Snow appears on some switch motors that are underground.
12 The Bell on the ACS-64 can sometimes get stuck on.
13 Passengers can be seen walking across the track at several station level crossings on Rapid Transit.
14 When Sand Patch locomotives appear in New York, they lack an Engineer and Conductor in the cab.
15 Exterior controls for the Coupler and Step Lights on rolling stock are untranslated.
16 Instruction to press CTRL+P to action the MCB in the ACS-64 should be CTRL+SHIFT+P.
17 The overhead wires can sometimes drift too far horizontally from the center of the track.
18 There are no scheduled freight services in NEC New York yet. However, freight locomotives and stock are available to be used around the route if you spawn in on foot.
Причем это список на вчерашний вечер, сразу после выхода, интересно зачем тогда откладывали релиз?!)))
ber6509
Магистр
Магистр
Сообщения: 924
Зарегистрирован: 22 дек 2010
Откуда: Харьков
Репутация: 211

Обсуждение Train Sim World

Сообщение ber6509 »

А это размытие при движении в районе колес,вроде бы уже поправляли,сейчас снова появилось.Или я уже забыл.Еще глюки в виде накладывающихся путей в никуда.Четвертый маршрут клепают,а все никак из стадии беты не выйдут :evil:
Аватара пользователя
taurus1016
Мастер
Мастер
Сообщения: 418
Зарегистрирован: 26 янв 2012
Откуда: Москва
Репутация: 326

Обсуждение Train Sim World

Сообщение taurus1016 »

ber6509,
вкл./выкл. блюра в районе колёс - Ctrl+F2
Аватара пользователя
AgentOracle
Эксперт
Эксперт
Сообщения: 574
Зарегистрирован: 27 авг 2015
Откуда: Оренбургская область, г. Орск
Репутация: 360

Обсуждение Train Sim World

Сообщение AgentOracle »

ber6509 писал(а):А это размытие при движении в районе колес,вроде бы уже поправляли,сейчас снова появилось.Или я уже забыл.Еще глюки в виде накладывающихся путей в никуда.Четвертый маршрут клепают,а все никак из стадии беты не выйдут :evil:
Самый лол в том что в диспетчере если глянуть, игра помечена как прототип-билд...до сих пор! Ааааааааа! :lol:
Закрыто